יום רביעי, 6 בינואר 2010

כמה תובנות על המוזיקה בארץ - חלק א'

בואו נדבר על המוזיקאים של הדור הבא בארץ,
והפעם אני אתמקד בז'אנר מאוד ספציפי - ז'אנר הגלגלצ.
מי שמכיר אותי קצת יותר, יודע כמה אני מתעב את תחנת הרדיו הזאת
וכמה שאני מאשים אותה בהצפת האוזניים שלי ושלכם בחרא טרם תקופת האייפוד וחיבורי הAUX ברכב.

בגלל התחנה הזאת, אנחנו לא שומעים את סצינת ההיפ הופ הישראלית
שבאמת נותנת בראש מבחינת ביטים ולחנים (KYD, מכירים?),
לא שומרים פרוגרסיב רוק, מטאל ועוד ועוד..
לא נותנת מספיק במה למפיקים מוכשרים כמו ג'וני הקטן שהוציא אלבום עטור שירים ברמת ההפקה של טימבאלנד.
ולעומת זאת, כן נותנת במה לכל אותם יוצאי/יוצאות רימון שלמדו לנגן על פסנתר 4 אקורדים,
על גיטרה 3 אקורדים והרחיבו במקצוע בחירה את "תולדות הצ'לו".
ולמה זה צורם לי?
כי הם נשמעים כולם,
כן, כו-לם אותו הדבר.
זאת לא מוזיקה חכמה, מעניינת או מחדשת.
הוכחה?
בבקשה.

בואו נשחק משחק -
להלן רשימת השירים של הדיסק הבדיוני שלי כבוגר רימון:
1) אור הבוקר
2) בלהה
3) גם כשהלכת רציתי שתחזרי
4) דווקא טוב לי
5) הומאז' קטן ושקט
6) ולדימיר
7) זה אני, לא את
8) חופש, גדול.

אני אקרא לדיסק בשם המקורי והעמוק "יצירה",
ומבלי ששמתם לב, גם הייתי מספיק יצירתי כדי שהשיר ראשון יתחיל באות א'
שיר שני באות ב' וכו' וכו'.
אה כן, והייתי גם מוסיף לעצמי שם שלישי כדי להישמע יותר יצירתי, כי "בוריס שורפ" זה לא שם במה:
בוריס אגטה שורפ.
עוד? בסדר.
הנה העטיפה גם:















הייתם קונים?
הייתם.

ועכשיו תריצו לעצמכם בראש את הקריינית עם הקול הסקסי בגלגלצ מגלגלת בלשונה את השורה הבאה:
"ועכשיו, השיר החדש והמקסים כל כך של בוריס אגטה שורפ "חופש, גדול"...איזה שיר, איזה משחק מילים...
כשנחזור - דיווחים"

מסתדר באוזן, לא?

יאללה, קצת בפירגון:
אוסף בוגרי מכללת BPM להורדה  ב-ח-י-נ-ם
תורידו, תאזינו ותפנו אליי לפרטים על איפה ומתי הם מופיעים אם מתחשק לכם
כי באמת שיש שם דברים יפים.
ואני משוחד רק קצת.

ומחר אני אסביר למה אין להם שום סיכוי להצליח ולהתפרנס בארץ  ממה שהם אוהבים לעשות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה