יום רביעי, 3 במרץ 2010

גזענות

אני רוצה לדבר איתכם על גזענות. 
וכשאני אומר גזענות, אני לא מתכוון לעובדה שאיזה בית ספר 
מסכן בפתח תקווה מפלה לרעה תלמידים שחורים,
בצבע מוקה או ניגאאאז כמו שקוראים להם 
אם הם קולים.
כל בתי הספר מפלים אותם,
פשוט בפתח תקווה אין עורכי דין מספיק טובים 
כדי לטאטא את הפרשה מתחת לשטיח. 

אני גם לא מתכוון לגזענות ששנים סבלו ממנה יוצאי עדות המזרח. 
אומנם עם השנים, הזמרים והפייתנים שבינהם 
(תמיר גל, אורן חן ומסטולוס או איך שלא קוראים לו)
הצליחו להפוך את זה לקיפוח, אבל הפואנטה שלהם היתה ברורה. 
עד שהגיע אליקו.
(ואז גם אותו תקעו באיזו תחנה שלא ממש מוכרת לסקאלת האשכנזים).

גלגלצ (אלוהים? שלום.
במלחמה הבאה, אם חיזבאללה באמת מתכוון ליישם את האיומים שלו
ולשגר טילים על ת"א, אפשר להגיד לו להיות טיפה יותר ספציפי ולפגוע ביפו במקרה?
בתחנת גלצלצ במקרה? כשקרן פלס ואריק ברמן ומירי מסיקה 
ואיה כורם ומיכל גבע ודור דניאל וקובי אפללו
כוווווווווולם במקרה מתארחים בשביל להשמיע בתחנה את השיר החדש
שהם כתבו לכבוד השלום העולמי?
אפשר? תודה, אני אשמור שבת בתמורה),
התחנה הכה אהובה עליי החליטה לרדת לשולי העם ולהזניק 
למעלה את משפחת פרץ? אז הצליח להם. 
עכשיו שלמה מחפש במה חדשה. כי בקיסריה הוא כבר לא עובר סלקציה..

אני מדבר על הגזענות כלפי הרוסים. 
אני לא אשאל בפרהסיה למה הרדיו לא משדר שירים ברוסית,
כי אם יש זבל יותר גדול מקרן פלס 
(סליחה, אני מצטער שהזכרתי אותה פעמיים באותו הפוסט),
זה מוזיקה רוסית. 
ו- וואלה, 
אפילו קיבלנו ערוץ משלנו בחסות חדשות ערוץ 2. 
אז יש גם את ישראל פלוס. סבבה.
וגם הכבלים והלווין מפרגנים בערוצים לרוסים וכתוביות ודיבוב לרוסים.
אחלה. 
אבל בינינו, מי רואה טלוויזיה? 

אז למה הם תמיד מקבלים פרצוף מזלזל כשהם עונים לשאלה הידועה בתשובה 
"אני לא רוסי, אני אוקראיני/מולדובי/בלרוסי"
ניסיתם פעם להגיד למרוקאי שהוא ותימני זה מבחינתכם אותו הדבר?
ולמה להאשים את התדרדרות הנוער בהרגלי השתיה עליהם?

למה לא לראות את הצדדים החיוביים שהביאה העלייה הרוסית למדינת ישראל:
1) וודקה
2) אנה אהרונוב
3) אניה בוקשטיין
4) נשים יפות
5) אובארוב
6) קלגנוב
7) ההוא שקפץ מעל מוט
8) גאלה קוגן

ואל נא נשכח גם את מצוות הפרו ורבו שממלאת הח"כ אנסטסיה מיכאלי,
מעניין מה יגיע קודם - חג פסח או הילד ה-12 שבטיה שלה. 

בשורה התחתונה, אם נתעלם מהספורטאים. 
התרבות הרוסית תרמה לישראל ב-2 דברים,
אלכוהול ונשים. 
אז בסדר, התרומה שלהם היא לא רבה. 
אבל היא משמעותית! 
ואם יבוא יום בהיר אחד ויעלה לשילטון איזה אליקו 
ויחליט על חזרתם של הרוסים לפריזר שהם יצאו ממנו,
אז ניחה, שיחזרו מאיפה שהם באו.
לי לא באמת איכפת.. 
אני הרי אוזבקי. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה